15 okt - 25 okt 2005 Gravid och missfall

15 okt 2005
Dag 2 - igen!!
Nej, nu är det tok kört även för denna gång.
Fick bruna flytningar redan i onsdags och anade oro, igår vid 16 tiden kom det första röda på pappret och det fortsätter idag så nu är det helt kört.
Bara att ta ett djupt andetag och försöka att inte sjunka så lågt den här gången....
 

16 okt 2005
åååå jag är så lycklig för att jag lever ihop med just den man jag gör.
Igår var en SUPERTUNG dag för mig, jag var så ledsen och så nere - allt var bara ett stort mörker och så till råga på allt skulle min man gå på firmafest på kvällen så jag visste att jag skulle sitta ensammen hela kvällen och det gjorde inte saken bättre.

Men min underbara fästman tar mig med ut på promenad längs en underbart vacker höstlövsskimrande stig runt en sjö...mysigt och romantiskt!
Sen ringer han och avbokar sin firmafest, trots stora protester från min sida att han inte behöver göra det för min skull men då får jag bara till svar att ingenting är viktigare i hans liv än jag! *älska*
Sen åker vi ner till ICA, köper 2st fläskfilér och potatis och sallad, sen bjuder han hem en av mina underbara vänninnor och hennes sambo och dotter på middag och så får vi en supermysig eftermiddag/kväll ihop med dem så jag får skratta och må riktigt bra - inte ens tänka på mens. Och det bästa av allt var att HON hade också mens så vi skickade ner våra män till ICA för att köpa chokladtårta - och de kommer hem med både dajmtårta, marabouchokladkaka och chips! De vet hur de ska skämma bort sina älsklingar minsann.

När de hade åkt hem så lade vi oss i dubbelsängen och tittade på en mysig film och så somnade jag tätt intill min underbara älsklings fästman!!!

************************************************** *
Nu åker vi snart och hämtar hem lilltjejen igen. Kommer inte känna mig lugn förrän jag har henne i min famn igen - det har varit en låååång helg!


17 okt 2005
ååååååååå ...jag sitter här och skakar i hela kroppen, kan knappt
skriva men jag MÅSTE!
Idag fick jag ett svagt, svagt, svagt streck på stickan!!!!! Tror inte det
är sant och fattar ingenting....vet inte vad jag ska tro?? Är jag gravid
eller håller jag på att få missfall??

Nu ska du få höra min resa de senaste dagarna:
Det började med bruna flytningar i två dagar, på dag 3 var det kritvitt och
sen på kvällen kom det rött blod på pappret o jag stoppade in en OB - den
var inne ganska länge men var nästan torr när jag drog ut den och inget rent
rött blod på den.
Dag 4 var det uppehåll hela dagen, så då testade jag på em med en sticka och
tycker mig ana ett super,supersvagt streck. Men min fästman säger att han
absolut inte ser någonting så jag tänker att det bara är hjärnspöket som
jävlas för jag vill ju sååå gärna ha ett plus varje månad. Senare på kvällen
får jag återigen lite rött på pappret och även lite levrat svart blod.
Ingenting på natten.
Dag fem (igår) vitt hela dagen, framåt kvällen kom det brunt på pappret och
det har jag även idag på morgonen. Men inget rött blod.

Jag har mått illa under helgen, kommit över mig då och då men min sambo har
avfärdat det med menshormonerna så jag har inte tänkt så mycket på det.
Mensvärken har varit minst sagt konstig, kommit o gått och sista dagarna
varit nästan borta men nu har jag ont i ryggen. På ett sätt jag inte brukar
ha.
Och så testade jag imorse med morgonurin, två dagar efter det första testet
och idag är strecket där! Till o med min sambo ser det och även min mysiga
granne som jag sprang in till direkt för att visa stickan.
Det är svagt, men man ser det klart o tydligt!!!

Så nu vet jag inte vad jag ska tro...är jag gravid eller håller jag på att
få missfall???

************************************************** **
Kl 18.00
De bruna flytningarna har avtagit, jag är helt säker på att jag fortfarande är gravid! Känns fantastiskt!!!
Måtte det stanna!!!
************************************************** **
Kl 22.50
Vi vet inte om vi sover så mycket här...men underbart är det iallafall.
Har precis läst att vårt lilla embryo är 2mm långt och håller på att utveckla anlag till hjärna, organ och lite annat smått o gott...hi hi, känns underbart att ÄNTLIGEN få läsa om sånt.
Helt kritvitt på pappret...yes!!
Ont i ryggen, rätt mycket faktiskt vet inte om lövkrattningen är lite bov i dramat kanske...
ömma bröst och svagt, svagt illamående.


18 okt 2005
JAG ÄR G*R*A*V*I*D*!*!
Kan nästan inte förstå det själv...
ett litet litet pyre på 2mm håller just nu på att bilda arvsanlag inne i min kropp. Det är så stort så jag kan inte knappt få in det i huvudet att det är MIG det här handlar om...
ingen annan underbar vän som jag ska få följa ända fram till bebis, utan det är JAG som har en bebis i min mage den här gången.
Helt ofattbart.

Än så länge känner jag mig trygg, fick bara rött blod igår morse när jag var på toan och tog i...sen var det brunt blod från den stunden hela dagen när jag torkade mig och det blev mindre o mindre o på kvällen helt vitt igen.

Imorse när jag klev upp var det helt vitt, sen gick jag på toa och tog i igen och då fick jag brunt på pappret igen. Det känns ändå positivt för nu var det ju brunt iallafall och inte rött...
så jag känner mig glad och hoppfull och vågar tro att det faktiskt är en sanndröm jag har och pyret kanske, kanske kommer stanna kvar härinne i min mage!
Vilken känsla...helt obeskrivbart.
Vilket mirakel!!!! MITT och MIN MANS MIRAKEL!!!!

************************************************** **
11.13
Åååå nej, det kommer blod igen!!!
Kände hur det blev kladdigt mellan benen och när jag gick på toa så är det rött blod på pappret och det känns som det är rätt mycket också....
får panik, sitter på jobbet och kan ingenting göra åt det.
VILL INTE; VILL INTE; VILL INTE!!!!

************************************************** **
14.50
har vilat mig nu i två timmar, men det är lika mycket blod på pappret när jag reser mig upp iallafall. Inte så det rinner ner på trosskyddet - men jag har ju legat ner så det kanske är därför.
Det är iallafall rejält med blod på pappret...varje gång jag går på toa. Har varit 3ggr sen kl 11.
Tycker också det är konstigt med strecken, att de blev starkare. Funderar på att göra ett till grav test imorgonbitti för att se om det är starkare då. Att göra det ikväll är väl ingen större ideé, morgon urin borde väl vara bäst eller?
Det känns segt att vänta tills imorgon, men jag känner att det finns ändå inget som någon kan göra OM det är missfall mer än att konstatera det. Och ska jag få veta idag måste jag åka in till akuten och sitta i väntrum i flera timmar o det orkar jag faktiskt inte. Åker jag till min vanliga gyn imorgon kl 15 behöver jag inte vänta och han kan göra vul så får vi se vad de ser. Känns också bra att åka till nån som följt mig hela vägen. Däremot känns det dumt att åka när jag blöder så här mycket, de tycker väl jag är dum som inte fattat tt jag fått missfall...men man vet ju aldrig.

Har mycket mensvärk, både i magen o i ryggen - det kan inte vara något bra iallafall....men det blir bättre när jag ligger o vilar, så jag gör det. Vilar!

Nu går jag o lägger mig igen...är så trött hela tiden också.
KRAM KRAM KRAM och tusen tack för alla tankar o tummar - ni är guld värda!!


19 okt 2005
Det har varit vidriga timmar för mig....
vet fortf. inte hur det gått. Ska bli skönt att få åka in på Vul idag kl 15
Blöder fortf. men inte lika mycket som igår men nu har jag ju sovit hela natten också (sov faktiskt riktigt gott - blev förvånad) och hade inte mycket värk. Tog en panodil innan jag somnade och sen vaknade jag lite då o då men inte av att det gjorde skitont...mer lite molande känsla i rygg o mage. Har inte så ont idag heller som jag hade igår...men det ska bli spännande att se hur mycket blod det kommer komma nu när jag är upprätt igen.

När jag satt på toan rann det ur mig lååånga mörkröda lite tjockare blodiga saker, men det brukar det alltid göra när jag har vanlig mens också eftersom jag legat ner o sovit och mensen inte kunnat rinna ut så levrar det sig inne i slidan, men det känns som det klara rena blodet har lugnat ner sig lite. Tycker det borde vara tvärtom om ifall det är ett missfall - men dte kommer kanske igång nu när jag sitter upp igen. Har ingen aning om hur det ska vara eller inte vara?

Testade med sticka imorse igen och strecken blir bara starkare (har lagt in bilden härinne på familjeliv) - men det säger de inte spelar någon roll så jag ville mest bara göra ett test för att se att jag inte inbillat mig det svaga strecket i måndags. Men det hade jag inte, det var mycket starkare idag!

************************************************** **
17:00
Hur har det gått nu då efter VUL?
Jaaa du, den som det visste??
Han kunde inte säga han heller egentligen.
Det är ju inte bra att jag blöder, men det har hänt konstigare saker förr så han dömde inte ut det bara för den sakens skull. Men det är klart det är positivt om det slutar snart menade han ju på.

På VUL kunde han inte se annat än en slemhinna, men det var så tidigt också så han sa att han var inte säker på att han skulle sett något annat iallafall.
Det positiva vid undersökningen var att livmodermunnen (tror jag det var) inte hade öppnat sig och det brukar den göra vid missfall.

Han tyckte också det var positivt att jag hade testat 3 ggr och det ökar hela tiden, det ska det inte göra om det är missfall. Då ska det stanna på samma nivå, inte öka.

Men det negativa är ju att jag blöder, har mensvärk och att jag blöder så tidigt.

Nu är det bara att vänta, hoppas blödningarna slutar och att pyret är kvar därinne. Jag kan inte få veta säkert förrän om 2 veckor, då ska jag tillbaka o göra ett nytt vul. Månd. 31/10 kl 15.

Själv vet jag inte vad jag har för känslor egentligen...det känns ju kört i hela kroppen, men ändå kan man ju inte sluta hoppas lite, lite....psykiskt jobbigt är det ju iallafall defenitivt!
Han ville iallafall att vi skulle vara jätteglada för att vi har lyckats bli gravida! Att det var på min egen äggproduktion och att våra kroppar uppenbarligen fungerar! Pergotime hade ingen orsak till denna ägglossning menade han på, den kan möjligen ha gett kroppen en spark i rätt riktning att den kom igång ordentligt med sin ägglossning - men den har gjort det själv och det gör mig jätteglad.

Så det är så mycket känslor, sorgsna, oroade, glada och arga mitt i allting...vet knappt vad jag ska känna eller tycka.

*************************************************
22:20
Blödningarna verkar avta...vågar knappt tro det är sant!
Åååå blir så nervös.
Snälla, snälla pyre...stanna här hos mamma o pappa, vi har längtat SÅ efter dig!!




20 okt 2005
Har inte haft nån mensvärk på hela kvällen/natten.
Blodet har avtagit rejält, det är fortf. rött blod men det rinner inte ur mig och det droppar inte heller.
På en hel natt hade det blött mycket mindre än det gjorde på 2h igår på förmiddagen.
Nu gäller det bara att få det att stanna upp helt!!
Kom igen nu pyret!!!!
Åker till jobbet, måste få annat att tänka på nu.
**************************************************
11:40
Jag känner mig lite mer hoppfull idag, det blöder fortf. men betydligt mindre än igår. Det har minskat med säkert 75% så det är ju toppen! Hoppas bara det slutar nu.

Inte kan jag väl redan haft ett missfall om blödningen slutar efter 36h?
**************************************************
17:45
När jag skulle sluta jobbet blev jag helt slut...så trött och fick jätteont i ryggen som värsta mensvärken igen. Tänkte att NU är det kört, nu börjar det störtblöda igen.
Men jag kom hem, såg att blödningarna var likadana som tidigare under dagen - inte så massiva alltså med andra ord. Och så bäddade mannen ner mig i sängen med Lust o Fägring Stor filmen...nu efteråt känns det mycket bättre. Mensvärken är borta och jag känner mig mycket piggare igen!
Nu vill jag bara att blödningarna ska sluta helt!!! SNÄLLA!!!
**************************************************
23.20
Det har slutat blöda!!!!!!!!!!!!!!!
Åååå låt det vara över nu det här hemska blödandet...
känner mig SÅ glad nu.
Snälla, snälla!!

Hm...jag sa visst att mina grav tecken börjar ge sig - jag ångrar mig!!
Brösten började spänna igen precis som i måndags, de gör så ont så jag kan knappt ligga ner!
Och hormonplitorna på brösten är kvar och röda...
Och så mår jag lite småilla...
och så molar det i magen...

hi hi...nåde det här lilla pyret om det lurar mamma och inte finns därinne!!!


21 okt 2005
Sent igår kväll slutade blödningarna helt. SÅ SKÖNT!!
De har hållt sig borta hela natten och även hela morgonen nu, hoppas innerligt att de INTE kommer komma tillbaka nu...
fy vad det här är nervöst.

*************************************************
16:10
Fortfarande helt vitt i byxorna....ååååå så skönt. Kan inte ens beskriva den lättnad det är varje gång jag går på toa och ser att det fortfarande inte har börjat blöda igen.
Blir mer o mer hoppfull att lilla pyret ändå ska ha överlevt och försöker göra sig större därinne nu.
Vecka 4+6 är jag på idag! Imorgon går jag in i vecka 6...ljuuuvligt ska det bli. Må detta gå vägen.

Har tagit det lugnt hela dagen, skickade fästmannen på storhandling och sopsortering. Själv har jag bara suttit vid köksbordet och målat o målat o målat på min egen brevlåda. Ska bli askungen motiv!
**************************************************
17.40

Höll på att få hjärtsnörp förut när jag tyckte mig ana rött på pappret igen...men nästa gång jag gick var det vitt igen.
Hjälp, ska det här aldrig ta slut!!??


23 okt 2005
Det här är de absolut tyngsta orden jag har skrivit någon gång i min dagbok.
Testade imorse med nytt gravtest och idag blev det helt vitt - inte ens en tillstymmelse till gravid streck.
Så mitt efterlängtade lilla mirakel är tyvärr borta!!!

Har inga ord kvar att skriva...
är så besviken och ledsen.

************************************************** *
Tomhet
en enorm tomhet hänger över mig....
lyckan som jag utstrålade senast igår är som bortblåst...
försöker att göra annat, för jag orkar inte tänka på det just nu.
Men det kommer över mig hur jag än gör...och smärtan är vidrig och tankarna törs jag inte ens skriva härinne - så hemska är de.


24 okt 2005
Känner mig stark idag!
Låter säkert konstigt så här dagen efter att jag fått veta att pyret inte finns kvar i min kropp...men så är det. (och jag är fullt medveten om att jag nog kommer ha mina down perioder också pga missfallet)
Jag kan inte säga att jag är glad för att jag har fått ett missfall - hade såklart mer än allt annat velat få behålla mitt pyre!
Men jag är ändå glad över att jag nu VET att vi kan bli gravida ihop, jag o min älskling!
Vi KAN göra barn och vi KAN få bli föräldrar...det är en mäktig känsla och så otroligt mycket lättare att leva med än frågan OM...


25 okt 2005
Nu är jag ingen diktare egentligen och absolut inte på engelska... men ibland känns det lättare att använda ett annat språk så jag gjorde ett försök.
och detta blev resultatet, dagens tankar till den lilla vi förlorade.


There is so much to say, so many thougts in our minds
you went away from us, cause you´re not ment to be with us.
We can´t really imagine how it could have been, and maybe we cant imagine what we really
are missing, but we do know it hurts...
We really know now how it feels to lose something that we wanted so bad,
and we have taste the pain.
All we can do right now is wait for a miracle
we need a miracle right now.

Kommentera här: