6 juli 2005

Dag 15
Vilket sekret!!!
Jösses vilka hängbroar och vad fint och rikligt det är, gissa vem som ska hoppa på mannen ikväll.
Fick dock neg. på äl stickan så jag tror jag har rätt i att själva ägglossningen kommer ske framåt helgen, troligtvis på fredag dag 17.
Har haft molande äl värk på vänstra sidan idag och igår, men ganska svagt tycker jag. Var starkare förra gången, hoppas det kommer igång ordentligt imorgon!

Idag har jag arbetat hemifrån vilket var grymt skönt..det är ju så varmt! *phu*
Lillskruttan fick vara hemma här och lekte och badade i poolen, skönt för henne att slippa fritids.
Imorgon blir det dock kontorsdax och fritids igen, men sista gången för henne och näst sista gången för mig innan semestern. Härligt!!!
Efter jobbet idag gick vi ner till stranden och badade och solade, härligt. Tur man har så nära till vatten när det är så här varmt!!

Blev SÅ rörd idag när jag kikade in på FK och fick se följande två meddelanden till mig:

Beundrarpost till Sommartjejen
Hej vännen! Jag vet att det finns fler som du, ni är välkomna att ta åt er också, och nu måste jag bara tala om hur STORT det är att du fortfarande är "in business"! Att du och sambon fortfarande orkar (trots att du blir en hormon-djävul av Pergon), att du orkar bry dig om oss andra FKare och FLare, att du orkar vara superbonus-mamma och fortfarande kämpar på. Du har verkligen inte haft det lätt och ändå orkar du SLÖSA omtanke på alla! Det finns en styrka inom dig tjejen, du kanske inte ens vet om det själv, därför tänkte jag bara tala om det för dig. När det känns som mest deppigt och jobbigt, kom ihåg att du har kämpat ända hit och att den styrka du har inom dig kommer att ta dig ända fram till ditt mål! Du har ett stort hjärta, lyllos den bebis som får komma till dig!
KRAM på dig från Virrig!

och ett till:

Håller m och *Hejar på*
Måste bara få säga att jag stämmer fullständigt in med va du skrev till Sommartjejen!!
SOM hon har kämpat & är kvar och framför allt ORKAR!!Men skam den som ger sig..
Envishet brukar ju ge resultat så min önskan till dig,Sommartjejen är att du fortare än kvickt får ett litet "Mirakel"!!
Vi kämpar alla här på vårat vis men hon är nåt extra!
Ja,lyllos den bebisen som får henne till mamma!!!
Kram Kram/H

Tänk att det finns så otroligt fina människor som tänker så på mig, blir så rörd så tårarna rinner här...
är det pergotime som gör mig så rörd? Men ååå så fint det var skrivet och så underbart gulligt av både Virrig och Helena. TACK!

*************************
20.45
Nu på kvällen börjar ÄL värken sätta in lite mer. Var lite orolig tidigare idag att jag inte kännt någonting knappt, förra gången hade jag ju så mycket ont i äggstockarna. Men nu börjar jag känna igen värken så imorgon kommer jag nog ha riktigt ont skulle jag tippa på...
Bara glad för det, jag VILL ha Ägglossning!

Kommentera här: