9 dec - 21 dec 2005

9 dec 2005
Dag 19 och äntligen är ÄL över!!
Vi har varit superduktiga den här månaden trots min mans förkylning och min envisa huvudvärk så har vi fått till det på dag 11, 13, 15, 17 och 18.
Så nu hoppas jag verkligen att vi har lyckats göra en bebis den här månaden för jag vet iallafall vad jag önskar mig av tomten i jul!!!!

Äntligen fredag och jag är ledig idag, ska njuta och slappa och försöka pyssla lite grann. Hämta hem lilltjejen och pyssla lite med henne innan hon åker till sin biol. mamma. Är grymt irriterad över en sak som hände igår men den som vill veta mer om det får maila mig istället för det lägger jag inte ut här i dagboken.


10 dec 2005
Lördag och vi tog sovmorgon och bara låg kvar i sängen o gottade oss i evigheter idag!
Barnlediga och allt som vi är...

Vi åkte till toysRus igårkväll och shoppade, helt folktomt sååå underbart att slippa gå o trängas bland massa folk. Så nu slipper vi göra det idag, känns helt fantastiskt att ha en hel lördag fri helt plötsligt. Vi som hade planerat att gå o shoppa hela lördagen i trängsel och svett. Är så glad att jag slipper det.

Hade en liten mysstund imorse efter att jag upptäckt att jag hade lååångt äggvitesekret när jag vaknade - så jag vågade inte chansa trots att jag tror ÄL redan varit.
Så nu har vi ju iallafall täckt upp rejält!

Nu ska jag bara njuta av min lediga lördag!!!


12 dec 2005
Blir inte klok på denna ägglossning.
Trodde jag hade ÄL dag 16-17 cirkus, men sen dag 20 har jag haft långa äggviteflytningar som är broaktiga så in i bomben och så har jag svag värk i äggstocken...
betyder det att ÄL inte varit ännu??
Måste jag ligga i med mannen ikväll igen.
Vi som kämpat så himla bra varannan dag sen dag 11 och nu på dag 22 börjar det bli LIIIITE segt att hoppa i sänghalmen igen.
Får nog ta ett ÄL test i eftermiddag om jag kommer ihåg.

Nu ska jag på intern revision med jobbet, si sådär kul!!

*************************************************

Kl 16.20
Blev såååå förvånad när jag kommer hem och kissar på stickan idag och får se att jag har FULLT utslag på ÄL stickan och mer därtill. Det är superstarkt, nästan dubbelt så starkt som kontroll strecket.

Säger bara det - TUR JAG KAN MIN BILLINGMETOD!!
Hade missat ÄL totalt annars för jag trodde jag hade ÄL dag 16-17 eftersom det var då jag hade ont i äggstockarna. Idag har jag helt rätt sekret och svag värk i äggstockarna och även ont i ryggen!
Verkar som jag blev toklurad dag 16-17 när jag började få ont i äggstockarna.

Min kära fästman är informerad om vad han ska göra i sänghalmen ikväll under bolibompa!
Är sååå glad att vi inte missade den.
Nu har vi haft sex på dag:
11, 13, 15, 16,17, 19 och nu dag 22 då!
Hoppas vi inte missat ägget nu bara...


15 dec 2005
Såååå typiskt!!
här har man gått o längtat i flera månader på att 4.e advent ska komma och min släkt ska komma ner o vi ska gå på liseberg och bo på hotell - och så får min systers familj magsjuka!!!!
Är det inte orättvist ibland - fy vad ledsen jag blev nu...
48h inkubationstid är det också på vinterkräksjukan så man vill ju inte gärna chansa och bli smittad lagom till julafton.
Men ledsen o besviken blir man ju ändå!!!


 
16 dec 2005
Det löste sig!!
Vi åker till hotellet om en kvart och min systers familj kommer ner imorgonbitti - då har det gått 48h och ingen mer blev smittad i deras familj. Vilken tur!!

Så nu blir det lyxig hotellweekend för oss och imorgon ska vi först gå på SPA och sen på eftermiddagen åker vi till Liseberg och roar oss.
Åååå så mysigt det ska bli, kan knappt bärga mig.
 


18 dec 2005
Vilken UNDERBAR HELG vi har haft.
Sovit på hotell, ätit god hotellfrukost, myst med min familj och gått på underbart vackra Liseberg som är helt fantastiskt så här års. Wow så härligt det är med alla färger och ljus o allt.
Blir glad i hela kroppen av att vara där!

Nu ska jag vila mig och sova, har mycket att göra i veckan. Vi har knappt börjat med julstyret ännu...får lite smått panik.


19 dec 2005
Fick en miniblödning igår kväll, svagt rosa på pappret men som är borta nu på morgonen.
Vad var det??
Sköra slemhinnor pga svampinfektionen? (kan man få det)
Nidationsblödning? (exakt en vecka kvar till BIM)
Eller är det mensen som bara är tidig och på intågande och jag hade ingen ÄL trots utslag på ÄL-test.

Ja...ingen vet, bara tiden kan visa vad det var! Som vanligt gäller det att ha tålamod i denna envisa kamp mot ett underbart litet mirakel!


*************************************************

19.30
Börjar få mer o mer ont i halsen, jag ska väl inte gå o bli sjuk nu när jag har så mycket att göra inför julen. Har ju inte ens köpt älsklingens julklapp ännu. PAAAANIK!!!!
Kan ju inte sitta där o inte ha något till världens bästa man på julafton.
Schas dumma förkylning - ge dig iväg!!


20 dec 2005
Nu hoppas jag INNERLIGT att det jag hade härom dagen var en nidblödning för just nu håller jag på att bli gaaaalen tror jag.
Har sån klåda av svampen som INTE vill ge med sig. Tog en Diflucan i torsdags och helgen var överkomlig men inte helt bra, men så igår förmiddag satte det fart igen med sån hemsk klåda att jag blev tokig. Fick råd av gyn att ta en Canesten tablett o köra upp i vaginan så det gjorde jag igårkväll, men det är lika hemskt idag om inte värre. Blir gaaaalen!!!!

Det värsta är ju att jag vet att hjälpen ligger två steg bort i medicinskåpet men gyn tyckte inte jag skulle ta två diflucan eftersom de kan ge skador på ett ev. embryo. Frustrerad känner man sig då när man inte ens vet om man är gravid!!!!
Och testa är ju ingen ideé att göra när det är 5 dagar kvar till BIM, bara att stå ut med andra ord.
Så nu hoppas jag att canestenen ska börja verka, den kan tydligen ha effekt även några dagar efteråt och så äter jag citron och ska nu ikväll prova yogurt på en OB...håll tummarna!!!


21 dec 2005
Svampen fortsätter att jäklas,
OB:n doppade i yougurt är min bästa vän just nu. Men det känns som det börjar bli bättre iallafall, det är inte riktigt lika illa idag som det var igår - som tur är!!!

Idag har jag varit på julbord med jobbet och sen har famljen varit o julhandlat all julmat. Sååå skönt att ha det gjort!!

Bara 3 dagar kvar till julafton och 4 dagar kvar till BIM.

Kommentera här: