15 nov - 7 dec 2005

15 nov 2005
Känner mig otroligt glad och lycklig idag!!
Allt mitt hopp och min kraft och min styrka har återvänt i ett nafs och det är så härligt att känna igen sig själv igen...min kämparglöd...min styrka. Underbart!

Nu väntar jag bara på att mensen ska komma så jag får börja om på nytt igen, vill försöka göra en bebis på egen hand under de här 4 månaderna som vi ska stå i kö på. Vem vet? Vi kanske lyckas!! Och gör vi det inte så får vi ju hjälp!!
Underbart!!!


17 nov 2005
Idag har jag valt att skicka ett mail till GT eftersom de efterfrågade hur det var att vara ofrivilligt barnlös. Så här skrev jag:

Hej!
Jag är en utav de som är ofrivilligt barnlös och bor ihop med min sambo och hans dotter.
Vi har försökt bli gravida i över 1½ år, varit hos gynekologen otaliga gånger och gjort vul och lämnat mycket blodprover.
Min fästman har lämnat spermieprover och jag har behandlats med Pergotime 4månader på raken. Det är ett hormonstimulerande medel som ska hjälpa kroppen att ägglossa.
Jag släppte ägg varje gång - men en bebis ville det inte bli.
Då gav min gyn upp och skickade en remiss till fertilitetskliniken i gbg...där var kön lång och det tog ett bra tag innan jag hörde någonting därifrån. Under den tiden blev vi till vår stora förvåning gravida...men lyckan var otroligt kortvarig.
Fick ett svagt plus på stickan och sen 3 dagar senare missfall!
Ååå vad världen känns orättvis då.
Nu ska vi om 3-4 mån få göra något som heter Gonadotropin Stimulering jag har fattat det som att det är en hormonstimulering där kvinnan tar sprutor själv i magen i 10 dagar under en cykel.
Jösses vad man ska behöva gå igenom mycket saker för att få sitt mirakel!
Men längtan är så stor, så obeskrivlig och så ofattbar...att jag inte tvekar en sekund. Jag skulle sätta 100 sprutor i magen om det så gav mig vårt efterlängtade lilla pyre!
Vi är också uppsatta på IVF men dit är väntetiden 20 mån!!! Som om man som ofrivilligt barnlös inte har väntat länge redan innan...ibland undrar man hur svenska regeringen tänker. Varför är det ingen som förstår den smärta det innebär att inte få bilda familj och få barn!!??
Jag säger som er skribent gjorde i sin artikel:
Gå i mina fotspår under en månad så ska ni få se hur jävligt det är att kastas mellan hopp, förtvivlan, måsten, sex i mängder och på rätt tidpunkter och så nya besvikelser...om och om igen!

Det var min historia, nedkortat rejält.


19 nov 2005
Min mens är också på intågande nu, stora bruna flytningar har jag och kass i magen - så det brukar alltid hänga ihop. Tror stora blödningen kommer på måndag om det blir som det brukar - vi får se!
Tycker det känns skönt att den kommer, så vi får börja om.
Nu är jag full med hopp och glöd - det ska bli härligt att få göra barn igen!!!


21 nov 2005
Nu kom hon äntligen tanten, mycket efterlängtad den här gången eftersom jag visste att jag inte hade haft ÄL.
Men hon var segstartad, det krävdes en mysstund igår med prinsen och så en superlång promenad i skogen idag med prinsessan! Vi gick iväg för att plocka lingonris till julkransen och så hittade vi inget - och vi gick o gick o gick. Klättrade i berg, åkte kana på ispölar och gick krångliga stigar när jag plötsligt känner smärtan i ryggen och så blev jag kladdig i byxorna.
Mycket riktigt, när jag kommer hem har blodbadet startat och jag blir för första gången på MYCKET länge GLAD när mensen kommer.

Nu ser jag fram emot en hejdundrande ägglossning om sisådär 16 dagar!!

*************************************************
Imorse:
Vilken underbar helg vi har haft!!!
Först shoppade jag med min väninna på lördagen och vi gick o fikade också och satt o bara tjejpratade. Supermysigt. Hittade en del julklappar också så det var ju perfekt!
På söndagen bara slappade vi hela morgonen jag och prinsen, barnlediga som vi var.
Sen satte vi igång och bröllopsplanerade, gjorde inbjudningslista och kollade upp cateringfirmor som grillar på platsen. Härligt att verkligen vara igång!
Jag tittade också på brudbuketter, mottager tacksamt länkar med brudbuketter på bilder för er som har sånt på lager. 


27 nov 2005
1:a Advent är här...
julljusen lyser i våra fönster, ljusslingan är uppsatt på farstubron, julgransljusen är uppsatta i vår buske på tomten och hela huset luktar pepparkakor och lussebullar.
Ljuuuuvligt!!!

Jag är på dag 7 och riktigt LÄNGTAR efter att få komma in i ÄL tider igen, NU ska vi försöka göra en bebis och den här gången vet jag att vi inte skjuter med några tomma skott. Vi vet ju att det gick nästan hela vägen en gång så nu är jag full av glöd och gnista att försöka igen!

Önskar alla som läser detta en riktigt trevlig 1:a advent!


1 dec 2005
Dag 11 och jag tror banne mig ÄL är på gång!
Ååååå så skönt det vore om det ville släppa ett ägg den här månaden. Vet ju att det inte gjorde det förra månaden, men nu känns det verkligen som det är på g något i äggstockarna.
Hoppas!!!

Tror ju inte det släpper förrän om 5 dgr sisådär om jag ska tro mina vanliga cykler när jag släpper ägg - men jag tänker hoppa på min man idag efter hans match.
Här ska inte missas en chans!!!


2 dec 2005
Dag 12
Ååå jag blir glad i hela kroppen när jag känner de gamla vanliga känningarna i äggstockarna. Tror ÄL är på g den här gången. Hade ont i högra äggstocken igår på dag 11 - precis som jag brukar ha när jag ätit pergotime och sen kom ju ÄL på dag 16-17, så jag hoppas det blir likadant den här månaden. Fast jag inte äter pergotime!
Dock har jag inte så intensivt ont som jag brukar ha vid ÄL så jag är helt säker på att ägget inte har släppt ännu iallafall. Men vi ligger i, här går inga små spermier till spillo inte!!!
Härligt att vara på tillverkningsbanan igen.

Jag vet ju att min gyn såg 1 begynnande ägg förra månaden så jag tycker ju det borde vara redo att släppa den här för det gjorde den defenitivt inte förra månaden. Då hade jag inga ÄL känningar alls.

Sekretet börjar också komma, så nuuuu hoppas jag för fulla muggar på en härlig julklapp ifrån min egen tomtegubbe här hemma!!

Passar på att önska er alla tjejer en mysig helg och en härlig 2:a advent!


3 dec 2005
Hängiga som sjutton både jag o sambon - typiskt precis vid ÄL tider. Som tur är så har jag väl inte nått kulmen riktigt än så vi kanske hinner piggna på oss!!

Ska försöka åka in till köpcentrumet idag och shoppa lite julklappar, man vet ju inte hur vi mår nästa helg och det är sista helgen vi har kvar att shoppa på för 4:e advent ska vi åka o bo på hotell och gå på Liseberg!!!
Så vi måste försöka orka lite den här helgen också, så är det bara.


6 dec 2005
Yippie!!
ÄL är här igen!!
Har ont i äggstockarna och i ryggen precis som jag brukar ha när jag åt pergotime.
Är på dag 16 idag så det stämmer ju väldigt bra då.
Verkar som min kropp verkligen fick sig en klackspark av mina pergotime kurer. Härligt!!!
Och då har jag ju ändå haft ett missfall emellan och ingen ÄL den månaden, så det här känns ju lovande.
Blir glad hela jag!!!

Vi har haft varannan dag sex från dag 11 och hade sex igårkväll coh ska väl ha det imorgon igen för säkerhetsskull. här är det bäst att smida medans järnet är varmt!!

Mår skiiiit idag, har så ont i huvudet idag med. Förstår itne varför det inte kan bryta ut istället om jag nu går med en förkylning i kroppen som härjar. Har haft huvudvärk nu i 5 dgr, inte nice!


7 dec 2005
Vilken underbar kväll jag hade igår - jag var på en julkonsert i Göteborg med min bästa väninna!!
Det var Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgrens julkonsert i Konserthuset, tyvärr hade Charlotte råkat ut för en bilolycka och kunde inte närvara men konserten var jättebra ändå.

En mycket mycket nära barndomsvän till mig sjöng i gospelkören som var bakom artisterna och hon ringde mig i måndags o frågade om jag ville ha två fribiljetter?
Klart jag ville!!!!

Så det blev en mycket härlig tisdagskväll för mig o min väninna som vi sent kommer glömma.
Skönt att göra något annat ibland än bara vanliga vardagslivet!

Tror jag ÄL igår, hade värk hela dagen men hann inte sätta på karln min.  Men vi hade haft varannan dag hela tiden och hade haft sex dagen innan så jag håller tummarna att det räcker, ska förföra honom idag istället har jag tänkt.


 

Kommentera här: