2 - 14 Juni En månad till bröllop

2 Juni 2006
Nej, nu tror jag att jag får stora dåndimpen.
Har nu i 3 dagar haft klart ÄL sekret och imorse vaknar jag med ömma bröst och ont i äggstockarna - precis som jag brukar ha vid ägglossning.
Vad är detta???
Kan jag ha försök till ÄL 3ggr på samma cykel???
Den är ju i och för sig rätt lång, är på dag 50. Men om det är ÄL jag har nu, då måste jag defenitivt bli på smällen den här månaden annars kommer jag ha stora störtblödningen på bröllopet. För man törs väl inte räkna med 4st ÄL:ar i samma cykel!!!

Neeej, vad tröttsam min kropp är just nu känner jag.
Ska göra ett ÄL test om 4timmar!
*************************************************************
4h senare:
Snälla blivande man kom hem och gör mig gravid - jag har ÄL!!!
Trodde inte mina ögon när jag vaknar imorse och har stora ömma bröst, jätteont i äggstockarna - precis som vid ÄL.
-Va?? Kan väl inte vara möjlligt tänkte jag. ÄL 3 ggr på en cykel!??

Nog för jag har haft äl sekret sista 3 dagarna men tänkte att nej, nu är jag ute o cyklar det måste vara dags för mens nu. Är ju på dag 50 i cykeln.
Men - ack vad jag bedrog mig.
Gjorde precis ett ÄL test och tro det eller ej, men det blev så starkt och tydligt positivt för en ÄL inom 36h så det finns ingen tvekan om den saken helt enkelt.
Tror inte detta är sant!!
Trodde jag satt nästan helt säker ifrån att få mens på bröllopet om 2 veckor, men ack vad jag bedrog mig...
kommer inte min blivande man hem och gör mig gravid idag så kommer jag stå där med mens på bröllopsdagen!

Nu jäklar, alla änglar i himlen och du stora allsmäktige Gud, nu får du göra ett undantag och göra mig gravid fast jag vet att jag har PCO och inte blivit gravid på 2 år - nu är det dags!!!


4 Juni 2006


Vaknar till strålande solsken och 20 grader i skuggan.
ÄNTLIGEN!!
Så ljuvligt verkligen.
Har flyttat ut mina lobelior som har fått stå inne i fönsterbrädorna nu i 3 dagar för att det var för kallt för att få dem att växa ute. Men idag kan de få lufta sig lite!!
Hoppas de växer MYCKET!!!

Vi hade en så ljuvlig dag igår verkligen. Vi var så nöjda hela familjen att det kändes som en drömdag.
Bara 2 veckor kvar nu och allt börjar falla på plats och blir sååå bra verkligen.
Vi började med att åka iväg och köpa en bil till min blivande man i Kungsbacka, det blev en liten bil med taklucka. Vi behöver två bilar eftersom vi båda behöver bil i jobbet. Har pratat länge om det, men inte tagit oss råd förrän nu!

Sen åkte vi iväg till Festplatsen där vi mötte upp Värdparet. Där fick vi äntligen komma in och kunde kolla vad som fanns på platsen. De har pumptermosar till kaffe och stora kaffeapparater - så det behöver vi inte tänka på alls. Perfekt!!!
Stort kylskåp till tårtan, så den kan vi hämta redan dagen innan och ställa in i kylskåpet där.
Skönt att inte ha det att göra på lördagen för någon person.
Sen räknade vi hur många blomvaser vi måste ha - cirka 20st med lupiner runt hela staketet.
Lika många gröna kvistar som också får stå längs räcket för att piffa upp lite.

Sen tittade vi i alla små bås som finns på festplatsen.
Ett spelhjul och ett bås för kasta bollar på burkar. Hi hi..lite roligt. Kanske vi ska använda oss av!?
I ett av de båsen ska vi iallafall servera alkoholen.

Sen fick vi se toaletterna. 3 utedass!!
Neeej, jag fick panik. jag vill inte alls gå på sånna toaletter med min IBS mage och med min fina brudklänning.
Då kom Värdparet på att de hade nyckel till en vattentoa som låg 50 meter bort - så dit ska jag och min värdinna gå under festkvällen. Jag ska ta med mig mina lågskor så jag kan gå på en grusgång lite smidigare än i mina finskor.
Känns skönt att bara veta det, att det finns ett annat alternativ!

Sen åkte vi därifrån och åkte vidare till en grekisk restaurang allihopa. Vår prinsessa var jättego och snäll hela tiden, superenkel att ha med sig! Så vi satt på restaurangen i 2h tror jag och bara åt jättegod mat och pratade o pratade o pratade. Tänk att det bara är 2 veckor kvar. Känns helt ofattbart. Och jag är så lugn - det känns nästan mest konstigt. Är jätteglad för det!!

Efter maten åkte prinsessan och min blivande man (i hans nya bil ) och köpte lördags godis och jag åkte och solade. Sen satt vi inne vid datorn hos oss och gjorde kyrkhäftet och Värdparet satt vid datorn hos sig och gjorde vårt festhäfte! Bara en vägg emellan eftersom vi delar ett parhus.
...var lite roligt faktiskt.

Vid åtta tänkte vi göra ordning prinsessan för natten, men då ringde Värden och sa att de ville säga upp sig för värdrollen. De ville inte längre!!!
jag bara skrattade och sa att det gick inte för det var en månads uppsägningstid!!!
Då skrattade han med och sa typ: Attans också, då får vi väl fortsätta här då!
Det han ville var egentligen att han ville ha med sig min sambo till affären och då gick jag in till värdinnan med en liten drink under tiden och tog med mig prinsessan såklart.
Sen blev vi kvar hos dem 1h och hade så mysigt och roligt. Pratade och skrattade, spelade musik och planerade lite.
Vi ska träffast imorgon igen och gå igenom lite mer detaljer.

Sen gick vi in till oss och såg på en barnfilm. Den lilla Kycklingen. Jättesöt och bra!
Är såååå nöjd med den dagen och Prinsessan var supernöjd.
-Åååå vilken mysig dag sa hon flera gånger innan hon gick o lade sig. Kändes bra.

Vi var jättenöjda med vårt kyrkhäfte!
Under dagen har vi också fått byta utgångsmarschen också för vår gitarrist tyckte den andra var för svår.
Så istället för Metallicas Orion så har vi nu tagit Pink Floyds låt Coming back to life. Han ska bara spela elgitarrs introt på den i någon slags loop tills alla är ute ur kyrkan. Kommer bli jättefint!

Nu ska vi gå och klä på oss här, jag har en del små fixande att göra även idag. Men känner mig väldigt lugn faktiskt. Sååå skönt!

Och ägget.
Ja, det har stormats av miljontals små spermier hela helgen så jag hoppas att vi blir gravida nu istället för att få mensen på bröllopsdagen. Vi har iallafall gjort allt som står i vår makt!


5 juni 2006
Måndag morgon

Och Solen strålar igen och vi har 20 grader i skuggan. Så ljuvligt!!
Igår åkte vi en sväng till IKEA där vi köpte målarsaker till våra barn som är gäster på bröllopet. Vi har tänkt att de ska få ha ett litet målarbord vid sidan som de kan sitta och måla massa fina teckningar på när de får långtråkigt!
Vi handlade även lite annat smått och gott så som ljus, marschaller, drinkmått, sugrör och städgrejor för festplatsen var bra skitig när vi var där i lördags.

När vi kom hem så var jag helt slut och var tvungen att lägga mig i soffan en stund. Det tar på krafterna att ständigt tänka, planera och ligga ett steg före. Så det fick bli en skön mysig hemmakväll, utan massa måsten. Precis vad jag behövde!

Idag är jag och prinsessan lediga, jag ska bröllopsfixa (som vanligt) och hon ska få gå ut i solen och leka med sin prins som kommer till sin pappa just idag. (han har växelboende)

Är orolig för mina lobelior, att de inte ska hinna få blommor. Nu börjar de växa, det syns på dem. Jag har dem inne på nätterna och ute när det är soliga dagar. Men jag ser inga blomknoppar...någon som vet mycket om lobelior och hur lång tid de tar på sig att utveckla blommor när man köper dem som små plantor bara?
Tar isåfall tacksam emot råd och hjälp.


6 Juni 2006
Grattis Sverige!!

Sveriges Nationaldag gick mig märkligt nog nästan helt förbi, jag som brukar vara så trogen att gå till någon flaggstång i närheten. Men det här bröllopet tar upp ALL min lediga tid just nu, och då menar jag ALL.
Att sitta i soffan och gotta sig känns som det var en evighet sedan jag gjorde med gott samvete och inte hundra tankar om allt jag måste göra som rullar runt i huvudet samtidigt som man sträcker ut sig där en liten pytte stund.
MEN och jag säger verkligen MEN, det är uuuunderbart!
Njuter av varje sekund, även om jag blir så trött ibland att jag funderar på om vi ens ska orka att gifta oss när den dagen väl kommer. Vi kanske måste ta in en ersättare!! [;)]

Idag har vi först haft möte med värdparet på förmiddagen, listan över "saker vi måste fixa" var nästan tom när vi gick in till dem och plötsligt vart den nästan full igen!!
ååå nej...jag som tyckte jag låg så bra till i tidsschemat!
Så efter mötet fixade jag massa saker för att få lite lugn i sinnet.
Ringde runt och bad folk hjälpa till med avdukningen.
Fixade killar som filmar festen.
Åkte ner till sjön för att plocka vass - dock fanns det inget så den resan var helt förgäves.
Sen har jag strykit dukarna som är 5 meter långa och 8st. Har hälften kvar nu.
Och så kom gitarristen och vi har suttit med honom och gått igenom alla låtar som ska spelas och bestämt vilken låt vi ska ha som utgångsmarsch.
Det blev Ted Gärdestads " För kärlekens skull "
a´capella och på elgitarr - såååå fint!!
Och så klämde vi dessutom in en grillning med värdparet samtidigt och ett besök vid glassbilen.

Nu är jag helt slut och ska gå och slänga mig i sängen BUMS, ögonen går i kors och imorgon är det arbetsdag igen. Känns lagom lockande just nu när jag har miljoner andra saker som jag hellre skulle göra för att få allt klart till bröllopet.

Tycker ni jag låter stressad??
Det är nog bra förnamnet just nu!!!


7 juni 2006
Vaknar imorse och har supertungt huvud, lock för öronen och ont i halsen. Inte kul!!
Jag som har så mycket att göra.
Men jag antar att jag får vara tacksam för att det inte kom om en vecka, nu hinner det förmodligen gå över innan bröllopet.

Morgonen var seeeg.
Jag med min begynnande förkylning och prinsessan som somnade alldeles försent igårkväll. Men vad gör man när hon varit ute till 21 hela låååånga helgen och sovit till 9.30. Då är man inte särskilt sugen på att gå och lägga sig kl 20.00 som vanligt när det är skoldag.
Så vi fick inte henne i säng förrän runt 21.30 och klockan 22 hörde jag henne fortfarande mumla lite därinne i sin säng. Så imorse var hon trött! Och jag var seg!
Kan väl säga att det var inte många ord som yttrades mer än nödvändigt där på morgonen, men när klockan blivit 8.10 hade vi båda lyckats piggna till så det blev ett glatt avsked framme vid skolan iallafall!

Prinsessan hade för övrigt ett HISKELIGT humör igår under hela dagen. En gång fick hon till o med gå in och lägga sig i sin säng en stund och lugna ner sig för hon skrek inte allt för snälla ord till mig och pappsen.
Men tror hon börjar känna på att vi börjar bli nervösa och lite småstressiga, plus att hon vet att det är VÅR dag och det är inte så lätt jämt för en 8-åring. Tycker hon klarar det väldigt bra som det är redan!
Igår var vi dock barnvakt åt grannens lilla 2 åring ett tag och sen gick det inte alls bra efter det. För hon tyckte vi hade gullat alldeles för mycket med 2-åringen och vi älskade inte henne alls längre!! Så det så!!
Det där är svårt, man kan ju inte ta hand om en 2 åring som är lite blyg utan att gulla med henne för annars får man ju en gallskrikande liten tjej på halsen i två timmar och det vill man ju inte. Men det där förstår inte vår 8 åring riktigt, hon tycker att vi gosar alldeles för mycket med den lilla för hennes smak och tycke. Och hur vi än försöker förklara så hjälper inte det, hennes slutsats av det hela är att vi älskar 2-åringen mer än henne. Tokstolla!!!
Klart vi inte älskar grannens barn mer än vårt eget.

Nåja, jag hoppas hon är på bättre humör idag när hon kommer hem. Tänkte försöka få henne att ta det lite lugnt så vi kan få henne i säng i bättre tid idag!
Själv ska jag åka och sola efter jobbet och sen väntar nog strykning av bröllopsdukarna OM jag orkar.


9 Juni 2006
Kära nån vad dagarna rusar förbi mig. Bara 9 dagar kvar nu och jag har knappt ens fattat att jag ska stå brud nästa helg. Wow!!

Igår gick jag och solade och sen åkte jag hem och lade mig i soffan och bara vilade mig. Huvudet bankade och öronen var lomhörda. Naturligtvis ringer det på dörren 2 ggr under min vilostund och jag måste gå och öppna.
När sambon kom hem så fixade vi lite mat, jag åt sill o potatis. Kan äta det hur ofta som helst under sommaren!!
*älska*
Min sambo är dock av en helt annan åsikt, han tycker att sill o potatis äter man på midsommar och inte någon annan dag på året!
Så han började skoja med vår prinsessa att imorgon ska vi minsann äta julskinka och på lördag kan du få lite påskgodis!!

Ja, ja...han kan skoja hur mycket han vill och sitta där och äta sin stekta falukorv. Jag vägrar, jag äter min sill och potatis som är sååå ljuvligt god!!!

Efter maten fick jag lite fart på min blivande man och vi skrev ut alla kyrkohäften, bordsskyltar och baren skylten. Så nu är alla utskrifterna klara och det känns jätteskönt!

Fick även tag på catering firman igår och på fredag ska vi åka iväg och hämta deras firmakort och sen åka till SparInn och köpa billiga pappersdukar och engångs glas som vi ska använda oss av vid baren har vi tänkt.

Idag jobbar jag hemifrån på förmiddagen och sen på kontoret på eftermiddagen. Och kl 16 ska vi till Engelska Tårthuset för att provsmaka fyllningen i tårtan. Mums så gott!!

Känner mig liiite bättre idag med förkylningen och hoppas det var en kortare variant bara jag åkte på.


Torsdag kväll:
Satte mig ner på lunchen och tänkte jag skulle sila lite sand fri från sten. Vi har ju 60 liter som står och väntar till bröllopsdagen!
Men jösses vilken tid det tog och vad ont jag fick i handleden. Nej, det får minsann vara lite småsten i sanden! Sila allt det där - inte en chans på den här korta tiden.

Mina lobelior visar inga knoppar, jag kommer få köpa nya blommor till helgen! Bara att inse det nu.

Åkte in till kontoret och jobbade det sista därifrån, allt kan man inte göra hemifrån.
Sen åkte jag in till stan där jag mötte upp min sambo och sen åkte vi till tårthuset för att provsmaka tårtfyllning. Det var svåra val, men till slut valde vi tårtbotten i choklad, fyllning: Vit choklad i ena lagret Och Kiwi/krusbär iden andra. SUPERGOTT!
Kommer bli en sååå god tårta.

Tyvärr fastnade vi i rusningstrafiken, i varsin bil och kunde inte ens prata med varandra. Sådär satt vi i varsin bil i 1h:s segaste trafik, inte skojigt när man har så mycket att göra. Men vi bestämde iallafall att vi skulle beställa mat på vägen så slapp vi matlagningen, så det blev lite Thaimat till kvällsmat idag.

Klockan 18.15 kom prinsessan hem efter en lååång men rolig dag. Först hade de haft OS spel i skolan hela dagen. Sen följde hon med sin kompis hem och gjorde chokladbollar och så åkte de på baletten som hade avslutning idag!
Så hon var nöjd och belåten med sin dag.

Nu ska jag gå och lägga mig o läsa en godnatt saga. Vi läser enbart kapitel böcker numera och den här gången har vi en så spännande bok om en tjej som går i ettan och som är kääär. Det är så jag själv längtar efter att få krypa ner i sängen och läsa för henne!


11 juni 2006

Nu märks det att det är bröllop om bara 6 dagar. Tiden vid datorn är minimal och jag hinner helt enkelt inte ens in varje dag och skriva i min blogg. Känns konstigt, men jag hoppas ni står ut!!

Igår blev min blivande man kidnappad här hemma av sina kompisar!
Han är flintis och har helrakat huvud, så han fick en ljushårig långt lockigt hår i peruk, cykelbyxor med instoppad tubsocka, snyggt sexigt glittrande linne som var på tok för litet så "ölmagen" stack fram.
En skepparhatt i svart läder och så nitbälte runt halsen med piggar på och nithandskar!
Han såg för skön ut...

Han intog sin roll nästan så fort de kom utanför dörren och klev in på tåget (där han skulle sälja kondomer ohc fixa tel.nummer) och skrek:
-HELLO EVERYBODY! TELL ME HOW YOU DOING!!!
och sen berättade hans kompisar att han intog hela Göteborg och hela avenyn resten av dagen.
Han dansade bröllopsvalsen, sjöng lite sånger, målade porträtt av förbipasserande som de fick köpa, sålde fotografier på honom när han var liten och stod med naken rumpa som var signerade och mycket, mycket mer.

Nu är klockan 12 och han ligger helt utslagen i sängen och jag misstänker att jag inte kommer få särskilt stor nytta utav honom idag!!

Själv blev jag barnvakt åt grannens 2-åring, eftersom han var med på svensexan och mamman jobbade. Vi åkte till Lindex och köpte strumpor till bröllopet och lite nya kläder till mig som jag kan ha runt bröllopet! Vill känna mig fräsch även de dagarna.
Sen tog vi en tur till Blomsterlandet där vi införskaffade nya blommor eftersom mina lobelior INTE vill blomma.
Lill tjejen var hur go och glad hela tiden så det var superenkelt att ha henne med sig!

Resten av eftermiddagen/kvällen var jag tillsammans med min granne (värdinnan på vårt bröllop) och vi tog hem hämtmat, såg på fotbollen och satt och pratade långt över midnatt. Hade sååå mysigt och avslappnat. Kändes helt konstigt att om en vecka exakt kommer vi stå på min bröllopsfest, har nog inte riktigt fattat det ännu faktiskt!

Idag ska jag klippa och vika till kyrkohäftena, lägga i choklad i hjärtaskarna och fixa med lite småsaker som jag behöver få gjort. Och sen ska vi åka och hämta hem Prinsessan som varit hos sin bio. mamma över helgen!

Fullt ös med andra ord!!
 
12 juni 2006
Vissa dagar har man bara så mycket tur!
Åkte till jobbet, kände mig lite små lagom stressad eftersom jag bara har 5 dagar kvar till bröllopet och fortfarande en del små ärenden kvar att fixa.
Så kommer jag dit och sätter mig vid mitt skrivbord och börjar jobba - när jag upptäcker att vi inte har någon uppkoppling. Då säger min chef att det har vi inte haft på hela morgonen och den skulle nog inte komma igång igen förrän vid 12 trodde Telia.
Nej men oj sån otur!!! Eller inte!!!

Jag tog mina grejor och sa att då jobbar jag hemifrån istället! Precis vad jag behövde idag. Kontoret var sååå varmt för vi har ingen AC och jag hade med mig min egen lilla bordsfläkt som jag fått betala själv, men den hjälper ju föga när det är sådär vidrigt hett som det kan bli på andra våningen med massa fönster.
Så jag åkte hemåt, men stannade naturligtvis till först och uträttade mina ärenden som jag hade tänkt göra efter jobbet idag. De gick naturligtvis mycket fortare när affärerna var folktomma och inga köer!
Och sen åkte jag hem o jobbade, gick ut ibland i solen och solade mig, gick in och jobbade igen, gick ut i skuggen och tog en glass, gick in och jobbade igen osv osv...
Blev en riktigt skön måndag och jag fick mycket gjort, både när det gäller bröllop och arbete!


Tänk att det bara är 5 futtiga dagar kvar nu...

Idag kom det mer färgade flytningar så nu är mensen verkligen på gång. Frågan är bara om den ska komma igång innan bröllopet eller samma dag eller dagen efter!?
Det är bara att vänta och se - men ni vet ju vad jag hoppas på.

Fick också se väderprognosen och den ser ut att bli helt fantastisk, precis som jag drömt om. Kan det verkligen få bli sant?
5 grader svalare än idag - och det gör mig ingenting för vi hade 27 grader i skuggan idag!! Det är ingen höjdare för en brud i brudklänning kan jag tänka mig. Men det skulle ändå vara solsken...
så jag hoppas de har spått rätt den här gången!!
Håll tummarna!!


14 juni 2006
Nej, nu får någon snart komma och nypa mig i näsan så jag vaknar. Är det verkligen bara 3 fjuttiga dagar kvar tills jag ska stå brud på lördag???
Känns helt obegriplig och så fantastiskt på samma gång.

Har lovat att visa mina balkonglådor igen sen jag planterade in nya blommor. Så här blev de nu: (se bildgalleriet)

Och tror ni inte att lobelian började få knoppar igår!!!
Tror jag blir galen, men jag tröstar mig med att de nog förmodligen inte hinner slå ut tills på lördag iallafall.


Våra kyrkohäften är klara också, de ser ut så här på framsidan (fast med våra namn på där det är vitt) (se bildgalleriet)

På baksidan har jag valt följande dikt:

Nästan overklig som en målning
en drömbild i en tidning
Där vid havet
i solnedgången
i dina armar
Som om vår kärlek var illustrerad
dragna streck av blyerts och färg
för evigt där i solen
nästan overkligt
så nära
så kära
att vi döljs i varann

3 dagar kvar innebär en hel del röra här hemma må jag lova, det står saker överallt.

Igår var vi iväg och träffade fotografen, han ville få en liten bild av oss som personligheter innan vi träffades för första gången på lördag för att ta korten. När jag påpekade att jag själv inte är så förtjust i att vara med på bild så blev han uppriktigt förvånad och sa:
-Du som verkar vara så spontan!
Jo, det må jag kanske vara. Men bra på bild blir jag väldigt sällan - vet inte om det beror på materialet eller på fotografen!!??

Nu har jag lite små packning av hotellväskan och prinsessans väska. Hon ska bo på campingen med mina föräldrar från tor-sön så hon måste ju ha med sig lite kläder till det!
Men annars är det rätt lugnt idag faktiskt, vi ska kapa sly ikväll som vi ska pynta festplatsen med på fredag.

Jag hoppas jag kommer hinna in här minst EN gång till innan bröllopet, ska verkligen göra mitt bästa. Annars lovar jag att berätta ALLT efteråt!
Nja..eller nästan allt iallafall, annars får ni väl läsa en hel bok.


 

Kommentera här: