20 maj 2005

Det ska visst inte alltid vara så lätt att leva har jag märkt...
Hela den här veckan har varit ett enda stort kaos. Först grubblade jag över min bonusdotters situation med sin biologiska mamma och att hon är så elak mot mig....fanns det verkligen ingen lösning på det?
Jag grubblade o grubblade, sov som en kratta och kom såklart inte på nån lösning. Det finns ingen lösning på den situationen, så är det bara. Jag måste försöka acceptera läget.

På måndagskvällen var det dags för föräldramöte och då fick vi veta att hennes förskoleklass skulle delas upp i 3 delar och hon kom inte i samma klass som sin bästis.
Så då blev ju det en otroligt jobbig situation och vi försökte få ändra klasslistorna men det gick inte...så det var bara att gilla läget och göra det så bra som möjligt för lilltjejen.
Och hon blev glad åt vissa klasskompisar och ledsen över att förlora sin bästis såklart....
så veckan har ju kretsat kring det otroligt mycket.

Så igår fick jag veta att lilltjejen hade fått tokspel i skolan idag, i duschen efter gympan hade hon blivit så arg på sin bästis att hon sagt att hon skulle döda henne....
OJ OJ OJ...min lilla tjej! Vart fick hon de orden ifrån?? Och varför sa hon så till någon som hon älskar så mycket!!??
Så det var ju bara att prata o prata o prata med henne om det hela kvällen, vi pratade med bästisens mamma och vi pratade med varandra jag o min man. Imorse gick jag upp extra tidigt o begärde ett möte med fröknarna och vi fick prata igenom det som hänt och ventilera saken.
Nu känns det mycket bättre, de tyckte inte det var sån stor sak utan så här säger en del barn någon gång i livet men vi ska hjälpas åt att hjälpa Lilltjejen igenom den här fasen.
Så jag ska träffa fröknarna idag igen efter skolan o höra hur dagen varit och vad lilltjejen sagt till dem när hon pratat med dem. Det känns ju skönt.

Mitt i alltihopa har jag mycket blodblandade flytningar och det känns som det är hög tid att åka och handla Pergotime, så jag inte får mensen ikväll o dag 3 är på söndag! Då står jag där utan pergotime....
så kl 10 lär jag stå på apoteket o knacka på porten!!!

Kommentera här: