22 dec 2005 - 9 jan 2006 missfall igen?

22 dec 2005
Da´n före da´n före doppareda´n
Äntligen är maten inhandlad, paketen köpta, granen klädd och kvar är bara en morgondag där vi ska göra lite julmat och julgodis! Ska bli bara mysigt faktiskt...och på kvällen ska vi in till grannen o byta julklappar och ska vi ha en liten mysig uppesittarkväll här hemma.
Underbart!!

Svampen är lite bättre nu, hoppas den ger sig helt tills imorgon. Vore skönt.

Har haft svagt rosa på pappret nån gång då och då under dagen - kan inte riktigt bestämma mig för om det är mens på G eller om det bara är jag som har sköra slemhinnor pga svampen.
Får väl avvakta ett tag till o se om tanten brakar in - annars testar jag på julaftonsmorgonen!


23 dec 2005
Dumma, dumma tomte!
Idag fick jag ett rött paket utav honom när jag vaknade...


25 dec 2005
BIM och här sitter jag förvånande nog IGEN med ännu ett otroligt svagt, svagt streck på grav stickan som inte nån annan än jag tycks se.
Min sambo ser det inte - men det gjorde han inte förra gången heller förrän jag testade igen efter ett par dagar.

Blev lite tveksam eftersom mensen inte kom igång och så betedde den sig konstigt igen, precis som vid missfallet.
I vanliga fall får jag alltid bruna flytningar nån dag innan mens och sen sätter det igång.
Men nu - precis som i oktober - fick jag rosa/rött på pappret två morgnar på raken efter att jag hade bajsat och sen kom det inget mer på hela dagen.
Det här är 3:e dagen det blir så här nu...

Har mensvärk som kommer o går i magen.
Bröst som ömmar och spänner.
Hormonplitor på brösten.
Och blir svagt illamående då och då.

Jag vet inte vad jag ska tro, är det bara jag som inbillar mig så mycket för att jag så gärna vill vara gravid igen - eller är jag verkligen gravid.
Jag får hålla ut...
imorgon borde ju den riktiga mensen komma iallafall coh gör den inte det så vågar jag tro lite mer på det jag såg på julaftonsmorgonen på stickan. Och så blir det en ny grav sticka senare i veckan när jag fått samla på mig lite mer HCG i kroppen så jag kan få ett tydligt svar!

Tänk om jag är gravid igen...må det stanna därinne den här gången isåfall!!!!!


26 dec 2005
Idag går mina tankar till ALLA som drabbats på något sätt utav Tsunamikatastrofen!
Har ägnat min dag åt att se på Tsunami minnesstunderna och är glad för varje sekund som jag lever med min älskling och hans supergoa prinsessa!
Mina ljus brinner idag för alla anhöriga som förlorat någon i katastrofen och de brinner även för alla barn o mammor o pappor som nu finns i himlen och ser ner på sina nära o kära som sörjer så djupt.

För min del så har ännu en dag gått - nu är jag EN dag över tiden och ännu har mensen inte tittat fram.
Det kommer fortf. brunt på pappret när jag går på toan, men störtfloden som jag var helt bensäker på var på G igårkväll när jag gick o lade mig har valt att hålla sig borta hela natten och hela dagen.

Så nog är det en liten därinne...frågan är bara om den vill stanna!?


27 dec 2005
Är det kört nu igen??
Ingenting på pappret när jag vaknade, var sen på toan och tog i och då kom det brunt på pappret igen som vanligt de senaste dagarna.
Sen lade jag mig i soffan o sov en timme, helt utslagen för jag har åkt på en redig förkylning.
Skulle sen göra mig iordning o åka till jobbet och var tvungen att gå på toan igen, tror magen är i lite obalans av förkylningen och för mycket julgodis *ler* och då kom det rött på pappret.
Inte sådär supermycket som det brukar göra när mensen sätter igång, men det var rött den här gången och inte brunt...

jaaa, så nu sitter bindan på igen och jag är orolig som attan.
Kära nån, vad är det här!!!!
Ska det aldrig få lyckas för oss!????

************************************************
11.15
Nu har det slutat igen, blev bara lite rött på pappret imorse.
har väldigt ont i magen dock får gå på toa hela tiden och göra 2.an, är inte lös i magen men känner mig konstig i kroppen.
Och så mår jag skapligt dåligt pga förkylningen - önskar jag låg hemma i min säng!!!!

************************************************
13,09
Fortfarande lugnt på blodfronten.
Fick mail från BabyorNot att mitt paket var skickat så då får jag det väl förhoppningsvis imorgon då iallafall.
Ska bli skönt att få testa igen! Vill ju dock helst göra det på morgonen och då får jag vänta tills på torsdag isåfall. Känns ju mindre kul. Eller kan man kissa och spara urinet tills posten kommit??

***********************************************
21.00
Fått svar från underbara tjejer inne på FK att det går jättebra att spara sitt morgon urin, dock inne i kylskåpet. Så det ska jag göra imorgon om inte störtfloden kommit.
Än så länge är det fortfarande lugnt och min sambo har äntligen visat sitt stora stöd ikväll - vilket känns enormt skönt eftersom jag behöver honom!
Han erkände att han blivit livrädd för att våga känna efter igen, rädd för ännu ett missfall. Men det hade gått upp för honom idag att det spelar ju ingen roll om han inte vågar tro eller om han vågar göra det - blir det missfall så blir vi ju ändå ledsna och då är det ju skönast att kunna stötta varandra.
Så det känns skönt att han äntligen tog mitt ord på allvar och finns vid min sida för den här oron är ingen lätt sak att gå runt med!
Idag är jag 4+2.....


28 dec 2005

Jag har fått missfall - igen!
Vaknade inatt vid fyra tiden med kolosala smärtor i ryggen, de kom som i vågor. Antar att det är som små minivärkar.
Gick upp på toan och hämtade först en mugg att kissa i för jag ville hur som helst spara mitt urin och få ta ett till grav test, bara för att få se vad som hände på stickan. Sen gick jag in på toan och när jag kissade i burken blev den helt blodröd, det bara rann blod ur mig, forsade.
Och så har det fortsatt hela natten och hela förmiddagen och jag har så ont, i både rygg o mage trots att jag ätit panodiler var 4:e timme.

Missfallet kom i exakt samma tidpunkt som förra gången - dag 4+3.

Nu har jag 2mf bakom mig och snart 2 års kämpande efter ett mirakel.


29 dec 2005
Tack alla underbara för era värmande ord!
Vad vore jag utan er?
Tycker ändå att livet inte känns så hopplöst ändå som man kan tro att jag skulle tycka efter ännu ett missfall. Känner mig relativt glad och tycker det är skönt att veta att min kropp ändå fungerar på ett sätt!
Jag har fullt hopp om att en dag få behålla ett pyre och det gör mig starkare i min kamp.

Smärtorna i kroppen börjar ge med sig nu och blodet har slutat att spruta ur mig, känns skönt.

Är så förkyld att jag knappt hör mig själv tala och ute är det snöstorm så jag knappt kunde ta mig till jobbet fast att jag har motorväg nästan hela vägen - men den var inte plogad den heller.
Nu har jag dock kommit hem igen och tänker inte sätta min fot därute i snöovädret mer idag, ska bara gotta ner mig i min varma sköna soffa med en rejäl bunt med näsdukar framför mig och en härlig film!!!


30 dec 2005
Förkyld - så in i vassen.
Lagom till nyårsafton...
näsan rinner nästan konstant och det gör även ögonen så de har blivit som små röda springor nu och känns inte alls roliga.
Men i övrigt så mår jag ändå rätt bra, känner mig skapligt pigg för att vara så genomföryld och ska försöka följa med min sambo ut på stan en stund.

Våra vänner som vi skulle fira nyårsaftonen med har valt att dra sig ur i sista stund, det känns sååå tråkigt även om deras situation krävde det. Men nu har vi ingen aning om vad vi ska göra eller hur vår nyårsafton ska se ut helt plötsligt.
Känns lite trist så här dagen innan...lite svårt att bjuda in sig på en fest då.
Får se hur det blir...

************************************************** **

Nu är det snart bara 24 skälvande timmar kvar av år 2005. Tycker det är lika sorgligt varje gång jag ska säga hejdå till ett år och veta att jag aldrig kommer få uppleva det igen!
Men jag önskar mig såklart att 2006 ska vara fyllt med glädje och lycka. Framför mig har jag ett stundande bröllop i Juni och förhoppningsvis ett litet pyre i magen - det ser jag fram emot!

Verkar som vår nyårsafton kommer bli rätt mysig ändå, vi har bestämt oss för att vara hemma o mysa med varandra fram till 23 och sedan är vi välkomna till våra grannar och fira in tolvslaget! Så det ser jag fram emot.


4 jan 2006
Det nya året började med en rejäl förkylning. Har varit så genomtäppt och hostig!
Igår kände jag mig dock pigg (även om jag var täppt) och gick till jobbet, men idag är jag lite sämre igen. Har ont i huvudet så in i vassen -tur man jobbar hemifrån då!

Vet inte ens vilken dag jag är på och orkar inte räkna efter heller ännu...
låter allting bara flyta på just nu, känns skönast så.


9 jan 2006
Vardagen är tillbaka igen!
Nu är det snart slut på alla juldagarna, det enda som är kvar är fredagen när vi ska städa ut julen på tjugonde knut och dansa runt granen. Det har jag lovat prinsessan!
Men sen är det inget kvar av julledigheterna. Synd för det har varit sååå skönt att få lite extra ledigt!
Jag och min sambo har haft det så mysigt och fixat och donat inför vårt bröllop, det är mycket att göra nu men vi försöker ta hjälp av alla runt omkring oss som orkar hjälpa till för nu sätter det igång rejält. 5 månader kvar...

Bebistillverkningen ligger helt på is, orkar inte ens tänka tanken just nu. Kropp och själ får vila!

Kommentera här: