11 - 26 jan 2006

11 jan 2006
Nu har vi bokat kyrkan!!!!
Känns helt overkligt att JAG, lilla JAG ska stå brud i kyrkan den 17 Juni med min älskade prins som kom in i mitt liv med storm och som aldrig släppt mig efter det.
Wow!!


12 jan 2006
Yippie!!
Idag ringde de från fertilitetskliniken!
Blev så snopen så jag nästan tappade hakan, har ju inte väntat mig att få höra något ifrån dem förrän tidigast i februari. Men de har haft så bra resultat hela hösten så de kunde låta oss börja lite tidigare!

Så nu längtar jag efter min mens - då ska vi nämligen sätta igång.

Dag 1: Nässpray i 3 veckor för att nedreglera hormonerna.
Dag 19: Blodprov test av Östradiol som ska vara lågt då.
Dag 21: VUL
Om allting ser bra börjar jag med hormonsprutorna.
Sprutor 3-4 dagar
VUL
Sprutor 3-4 dagar
VUL
osv tills jag har en stor äggblåsa.
Då får jag en Ägglossningspruta och så ska vi gå hem och ha sex (ingen inseminering)
Och sen ska jag äta Progesteron för att få en bra miljö i livmodern i 20 dagar och sen ska jag göra gravtest!!

Så vem vet...om min mens kommer som den borde i slutet av Januari så sätter vi igång då. Ååå så spännande!!

Skulle mensen inte ha kommit spontant före vecka 6 kommer jag få hjälp med det, så det känns ju skönt.


14 jan 2006
Lördag!! Åå så skönt med sovmorgon, det har jag längtat efter hela veckan.
Idag är det fullt upp med bröllopsplaneringen. Vi ska idag layouta våra inbjudningskort och så ska vi åka iväg och köpa sand som jag vill ha på korten. Mitt bröllopstema är nämligen HAVET.

Det är så spännnande att vara igång med allt det här nu.
Har gjort en lååång lista som jag ska ta med till värdparet imorgon när vi ska träffas och gå igenom vad som behöver göras.

Jätteskönt att ha något annat än bebistillverkning att tänka på!


17 jan 2006
Fy vad jag är trött i veckorna nu för tiden. Förra veckan gick jag som i koma och bara längtade efter helgens sovmorgnar och jag njööööt hela helgen av att få sova!
Men nu är jag precis likadan igen, och det är bara tisdag.
varför är jag så trött??
Gravid är jag ju absolut inte så det kna jag utesluta direkt.

Det har ju varit mycket nu ett tag med bröllopet men tycker inte jag varit mer stressad än vanligt, bara inte haft tid med andra saker som jag brukar ha.

Nu är det 5h kvar på jobbet och jag fullkomligen längtar efter att få krypa ner i soffan där hemma igen!
Tänk så olika det är, ibland är man pigg som en lärka och nästa stund trött så trött....
 
  
19 jan 2006
Imorse:

Nu kör vi så det ryker här hemma.
Har de närmaste dagarna haft så mycket tankar o funderingar över vår kommande hormonbehandling.
Visst, jag är superlycklig för att vi kommit fram i kön och ska få hjälp.
Men ååå så rädd jag är för den behandlingen samtidigt. Spraya sig i näsan 3 veckor så man tar bort alla sina egna hormoner och kan må jättedåligt. Hur ska det gå? Hur ska jag kunna sköta mitt jobb?
Och sen ta sprutor i magen o åka in o göra vul var 3:e dag!! Det blir inte heller lätt att sköta jobbet då. Och sprutor i magen är väl knappast något som man går runt o längtar efter!!

Så jag har haft sån ångest...och varit så låg här hemma...
men så igår kände jag värken i Äggstockarna igen, har inte räknat en enda dag på hela månaden så jag hade ingen aning om att det var på G. Kissade på ÄL sticka och fick positivt utslag!

Så nu ligger vi i här hemma, för sista gången (?) naturlig väg och jag ber på mina bara knän att det ska lyckas för oss nu...så jag slipper gå igenom den där behandlingen!
Vilken fantastisk känsla det skulle vara att veta att man klarade av det helt själv ändå.....


************************************************** *
Nej, nu får jag snart panik här.
Vet inte hur jag ska göra!!

Jag har inget fast arbete utan är timanställd och vill gå upp i tid så jag får en bra mammapeng. därför har jag inte valt att berätta för mina chefer att jag planerar att bli gravid för då kommer de naturligtvis inte heller vilja satsa mer på mig!

Nu är det så att de vill skicka mig på utbildning precis på min sista vecka av nässprayet där jag även ska in o ta blodprov och göra vul - så det går ju inte!!
Vad ska jag göra??
Och hur ska jag reda ut det här??

Känner inte för att berätta, jag har ingen aning om ifall jag blir gravid nu eller om 2 år. Jag kanske kan jobba här i flera år till och få en fast anställning innan jag blir gravid - det kan ingen veta och det känns så onödigt att chansa och berätta nu och så vill de inte satsa vidare på mig sen.
Förstår ni??

HJÄLP, vad ska jag göra!!!!!


21 jan 2006
Så har snart en hel lördag till gått där jag bara har hunnit fixa med bröllopskorten. Ska bli väldigt skönt när de är iväg skickade även om det är enormt roligt att greja med dem!
Tror de kommer bli riktigt fina i slutänden.

Längtar dock efter en helg där jag BARA får slappa, känner att kroppen behöver det.

ÄL är över, nu väntar jag bara på BIM 2 feb.
Antingen kommer mensen och då får jag börja min hormonbehandling, eller så är jag gravid med mitt mirakel.

Hoppas på det sista, men om det inte är så går ju inte världen under den här månaden eftersom jag har ett spännande mål framför mig!
 


23 jan 2006
Nu är inbjudningskorten postade för exakt 1h sen.
Hjälp - nu finns det ingen återvändo. Nu måste vi genomföra det här!!
Drömde om bröllopet HELA natten och vaknade genomsvettig och skitont i magen, var tvungen att springa upp på toan och tömma mig.
Fy sjutton, hur ska det här sluta undrar man ju då!!??
Vad har jag gett mig in på!!??????
*torkar svetten ur pannan*

LUGNA MIG NI SOM KAN!!!!


26 jan 2006
Usch så äckligt!
Min bonusdotter har fått mask i magen...
det liksom kryper i hela min kropp när jag vet att det finns sånt i min närhet.
Nu har vi iallafall allihopa ätit maskmedicin så nu känns det ju lite bättre när jag vet att det behandlas.
Och så har jag vrålsanerat överallt.

Min man fick åka till jouröppet apotek och köpte medicn till oss alla och jag sanerade huset. Städade överallt, moppade, bytte sängkläder, duschade dottern, tog alla hennes gosedjur och myskuddar i sopsäckar och ställde ut i förrådet i 3 veckor tills maskägg har dött. osv osv...
fy sjutton!!

Idag får hon följa med mig till jobbet istället för till skolan, de ska ha gympa idag och jag känner att det är onödigt att utsätta andra kompisar för smittorisken när det är så färskt och medicinen knappt hunnit verka än.

Kommentera här: