14 Juli 2005

Dag 23
Jag har haft jätteont på högra sidan hela gårdagen och hela natten och jag vaknade tidigt imorse av att jag hade ont.
Så jag ringde min gynekolog men de har semesterstängt, IVF har semesterstängt och vad fanns kvar? Gynakuten...så jag ringde dit.
Fick prata med en jättetrevlig sköterska som förklarade att de vet inte så mycket om pergotime och vad det kan ha för effekter...men hon tyckte det lät konstigt att jag har så här ont på dag 23 så hon ville jag skulle komma in så en gynekolog fick titta på mig. Och om han inte visste själv vad det var så kunde han säkert ringa till nån som vet mer om pergotime och dess effekter...

Kändes ju sådär att åka nånstans där de egentligen inte ens vet vad de ska titta efter. Men vad ska jag göra?
Vi åker på semester imorgon och jag vill inte gå en hel vecka och vara orolig för att något är fel. Så vi åker in.

Jag var dock först nere på vårdcentralen imorse och lämnade urinprov för att utesluta urinvägs infektion - men det var negativt.
Så nu känns det inte som jga har så mycket mer val...det lär väl bli en hel dag i kön på gynakuten för inte lär jag vara speciellt högprioriterad heller bland alla missfall och höggravida mammor med komplikationer! Suck...

Tänk på mig så är ni söta!!
KRAMIS!!!

*************************************************
19.37 Hemma igen:
Hej alla tjejer som läser min dagbok!
Nu är jag hemma igen efter en otroligt jobbig dag.
I 6 timmar har vi varit på gynakuten och tagit massa prover och gjort två stycken Vul.
Till slut fick jag åka hem, men bara på nåder. Min läkare ville egentligen lägga in mig men
jag var så envis så jag fick åka hem och vila istället.
Jag har fått en blödning på ena äggstocken, förmodligen när ägget släppte, som ligger därinne
och skvalpar och inte kommer ut.
Antingen fixar kroppen det själv - och då går smärtan över.
Eller så blir det värre och jag får ondare och kanske till o med feber - då måste vi åka in
bums igen!!

Så nu vilar jag bara...vilar, vilar och vilar och har mycket ont.
Vi ska åka på bröllop (36mil dit) på lördag så jag hoppas det sker ett mirakel och jag blir frisk
tills imorgon...men det tror jag väl knappast!

Gynekologen jag hade var iallafall helt underbar. Jättego tjej som frågade 100 frågor och sedan
gjorde vul och visade mig o min man hela tiden vad hon gjorde och förklarade jättebra.
Och så fick vi se min urinblåsa, min livmoder som var lite förstorad vilket var normalt vid
den här tidpunkten för min del, och så fick vi se blodet inne i äggstocken!
Hon kunde dock inte se om jag var gravid, det var alldeles för tidigt för att se någonting sånt.
De gjorde ett grav, test - men enbart av ren princip för jag är på dag 23 och det kan omöjligt
visa något nu sa hon bestämt.

Så nu har jag lovat henne att bara vila mig och åka in så fort det skulle bli minsta tecken på
försämring. Min älskade make är superorolig för mig, för han vet hur himla envis jag är.
Hade hon inte sagt nåt hade jag nog åkt på det där böllopet vare sig jag svimmat framme vid kyrk-
gången!!
Sån är jag...

Tusen tack för allt er stöd.
KRAMAR I MASSOR från en mycket matt och öm sommartjej.

Kommentera här: