14 juni 2005

Dag 24 är här och jag har nu varit och lämnat mitt blodprov hos gynekologen.
De ska testa mitt progesteron värde för att se om jag haft ägglossning eller inte den här månaden!
Provsvaren brukar dröja cirka 2 veckor, men jag kan ringa redan efter 1-1½ vecka och fråga dem om mensen kommer så jag vet om jag ska dubbla på min dos eller om en tablett gav effekt.
Nu börjar det bli pirrigt här..om en vecka vet jag om vi lyckats eller inte den här månaden!

Jag arbetar hemifrån idag vilket är väldigt skönt. Har tagit lite te ute på altanen när solen glimtar fram, känns som jag kan ta tillvara på sommarens ljusglimtar när jag jobbar hemifrån.
Perfekt...
Men imorgon är det tillbaka till kontoret igen!

Vet ni vad jag såg idag!!
När jag var hos gyn och tog blodprovet så hade jag med mig lappen som min gyn hade skissat upp över hur min cykel skulle se ut...jag skulle ta tabletterna dag 5-9...ÄL...Blodprov dag 24
och när jag tittade nu när jag kom hem såg jag att han hade skrivit svagt efter ÄL (17?)
Jag som hela tiden trott att han sa ägglossning dag 19, men jag har rört ihop de där siffrorna totalt tror jag. Och vet ni vad!
Dag 17 var faktiskt den dagen som jag hade riktigt ont på vänster sida och i ryggen som min väninna brukar ha när hon har ägglossning! Jag har ju trott att jag hade äl dag 17 själv när jag gissade nu efteråt och tänkte efter när jag hade som ondast och mest sekret osv.
hi hi...vad glad jag blir. Hoppas jag verkligen släppte ett ägg.
Nu blir min Bim exakt den: 21/6
spännande..

Grav tecken??
Ömma bröstvårtor, småkänsliga bröst överhuvudtaget och väldigt rikliga vita flytningar.
Men det kan lika gärna vara mens tecken är jag rädd för...

Kommentera här: