22 juni 2005

Min man har fått sina spermprovssvar!
"Spermaprovet som lämnades 30/5 2005 uppvisade en sänkt andel perfekta spermier. De övriga värdena var dock helt normala och det var ett relativt bra utbyte efter swim up, vilket är en gynnsam faktor. Vi avvaktar nu i första hand resultatet av de planerade behandlingarna."

Jag har precis pratat med gyn som inte kan ge mig ett riktigt svar på detta brev eftersom hon inte ser siffrorna menade hon på. Men hon sa att alla män har en viss andel perfekta spermier som är sänkta så det behöver inte vara onormalt och allt annat var ju okej, så hon tyckte vi skulle vara nöjda.
Känns sisådär att inte få veta exakt vad provet visade när han nu gjort sig besväret att lämna in det - men, men!

Jag hörde mig också för vilken dag jag är på, eftersom jag haft bruna flytningar sen i söndags -3 dagar - och så idag satte mensen igång på riktigt så blir jag osäker. Är jag på dag 1 eller dag 4? Hon blev också osäker och skulle fråga min gynekolog vilken dag jag ska räkna ifrån så det blir rätt med pergotime.

************************************
Gyn ringde tillbaka och jag är på dag 1 ansåg han och jag ska börja äta pergotime på söndag!

Kommentera här: