7 - 23 sep 2005

7 sep 2005
åå så skönt, idag mår jag mycket, mycket bättre. Hade svagt ont även inatt men imorse var det som bortblåst och jag har inte kännt någonting på hela förmiddagen nästan, lite aningens svag värk men ingenting mot igår!
Ljuvligt!!!
Då var det förmodligen ingen äggstocksblödning den här gången. Yippie!!!
En teori är att det var kramper i äggstock/livmoder eller nåt, att jag kanske blivit överstimulerad av 4 pergotime kurer på raken.
Men det har jag inga vetenskapliga bevis för, men jag TROR att det kan vara så.
Håll nu tummarna för att jag får vara smärtfri ända fram till menstider!


9 sep 2005
Imorgon ska jag ha min 30 års fest så idag blir det mycket fixande med smörgåstårtor, vanliga tårtor och små fix inför festen! Phu...


10 sep 2005
Ibland älskar man ju bara livet!!!!
Idag ska jag ha min 30 års fest, med massa folk och jag har bönat o bett om att få vara frisk och få bra väder så vi kan sitta ute eftersom vi har så trångt inne.
Och vad ser jag när jag öppnar mina små blå?
STRÅLANDE SOLSKEN och jag mår som en prinsessa!!!
Känner mig SÅÅÅÅ lycklig.


11 sep 2005
Min 30 års fest (fyller eg. imorgon) igår blev superlyckad! 21 gäster och solen strålade så vi kunde sitta ute hela dagen och hela kvällen...vilken lycka!!
Alla var underbara och jag fick en cykel i present av min familj och Pedikyr av en av mina väninnor och en jättefin tröja och halsband av min bästa väninna! Och min mamma höll ett tal som var så ljuvligt att jag och många därtill började gråta!
Allting blev så lyckat och jag var SÅ nöjd när kvällen var slut och alla gästerna gick hem...trodde allting var över och började duka av och göra ordning för natten.
Då kommer min fästman in och är hur romantisk som helst, får mig att börja sväva på rosa moln och så friar han!
Jag blev så förvånad så först bad jag honom sluta skoja om något så allvarligt - men han log tillbaka och sa igen:
-Älskling, jag menar det med hela mitt hjärta. Du är det finaste som hänt mig och du är den jag vill leva med i hela mitt liv, vill du gifta dig med mig!?

Jag stod nog och gapade av förvåning i flera sekunder...jag har drömt om det så länge och sen när det verkligen sker visste jag knappt hur man skulle svara.
Men jag sa JA förstås!! Sen öppnade vi champagnen och firade kvällen lång...

Jag är SÅ lycklig ...
nu finns det bara en sak till som jag drömmer om och det vet ju ni alla vad det är.


12 sep 2005
Idag fyller jag 30!!
Sitter här i pyjamas och njuter av att vara 30 år.
Jag är så nöjd med min helg, min fest och med denna dag - har inte varit så här lycklig på länge!
Det var så roligt att alla kunde komma på min fest som jag bjöd och jag mådde så himla bra. Hade inte ont i IBS magen en enda gång på hela lördagen, allting gick bara så himla bra!
Mina grannar var UNDERBARA och hjälpte oss hela förmiddagen med dukning, dekorering av tårtor, de fixade bålen och stöttade oss under hela kalaset.
Blev så rörd av all deras hjälp, vilka vänner!! Känns extra speciellt också eftersom vi inte kännt varandra så länge och att de ändå vill ställa upp så himla mycket, de var ju lika trötta som oss efter kalaset!

Och vädret då! Jag vaknade kl halv åtta och solen sken, trodde inte mina ögon!!!
Och jag var frisk som en nötkärna, det kändes för bra för att vara sant allting. Och så kom alla mina underbara gäster!! Familjen och vännerna samlade på samma gång och jag hade en fantastisk rolig dag.
Supermysigt att vi kunde vara samlade HELA Familjen igen också och alla mådde bra. Det var superhärligt.

När alla gästerna hade gått så satt vi kvar med grannarna tills vi alla höll på att frysa ihjäl och somna av ren utmattning, vi hade ju allihopa hållit på sen klockan 8 på morgonen!
Så då plockade vi ihop allting och de gick in till sig och vi gick in till oss...jag trodde allting var slut och gick runt o bara kände mig SUPERLYCKLIG när jag höll på där med min disk och allt. Men så kom min fästman fram och var så romantisk och fiiin...sa massa underbara saker till mig och så hör jag som i en dröm att han frågar: Vill du gifta dig med mig?
Först blev jag jättetyst, sen började jag skratta och sa åt honom att man inte fick skämta om sånna saker..men då berättade han hur mycket jag betyder för honom och sa massa fina saker om allt som vi varit med om och gjort och så frågade han igen: Älskling, jag menar det verkligen, vill du gifta dig med mig??
*ler* Jag har drömt om den där dagen i hela mitt liv tror jag, vem gör inte det?
Och så när jag får frågan blir jag helt stum! Det tog mig många sekunder innan jag kunde svara, precis som om jag inte visste HUR man skulle svara...men jag sa såklart JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Och sen firade vi natten lång med champagne och myys. Det var Så romantiskt och min 30 års fest kunde inte ha slutat bättre!!

Jaa...så nu svävar jag runt här på små rosa moln och om allting blir som vi tänkt så blir det bröllop nästa sommar! Om inte jag är höggravid eller nyförlöst eller så...då kanske vi väntar ett år till har vi sagt. Men som det är nu så planerar vi redan för fullt och för att ha festen nästa sommar!!
Känns som en dröm, men så härligt! Och jag är verkligen SÅ lycklig!

Sen kom mamma o pappa vid lunch och vi bjöd dem på bål som var kvar sen lördagen, jättegod dagen efter var den. *ler*
Och då blev jag o Mamma ensamna ute på altanen ett tag och då berättade jag för henne...så då blev hon rörd till tårar också! Hon sa till min sambo att hon gärna hade velat vara med när han friade, men det var ju ingen som fick vara med - bara han o jag - och nu efteråt är jag glad för det, för det blev så himla romantiskt och han var så avslappnad. Det hade han aldrig varit om han skulle gjort det framför alla andra på festen, så jag tyckte han gjorde helt rätt!
Sen kom min pappa o min bonusdotter ut och då berättade vi för dem och då utbrister sötnosen:
-Äää jag tror jag spyr!!!!
ha ha...alla började skratta....och sen tittade hon på mig o sin pappa o så sa hon:
-Får jag vara er blomster flicka då??
-Det är klart du får, vi vill inte ha nån annan blomster flicka än dig!!!
Då fick vi världens kram och så sa hon: -Okej då, då får ni väl gifta er då!!! *ler*
Så sen skålade vi allihopa och sen åt vi smörgåstårta och vanliga tårtor tills vi storknade i solskenet, det var ju så härlig dag och supervarmt!
Det var ju så perfekt allting också eftersom lill tjejen var hos mamma o pappa hela helgen på hotellet på nätterna, så var ju vi helt själva. Allting kändes så mysigt! Åååå vet inte hur jag ska beskriva allting, men jag tror ni förstår hur jag känner mig!!

Igårkväll när lilltjejen skulle gå och sova så frågade hon mig.
-Mamma, när är det du fyller år egentligen??
Då fick jag tänka efter och så kom jag på:
-Jamen, det är ju imorgon!!!

Och imorse så kom de in med tända ljus, äggmackor och te och paket imorse...de är ljuvliga. Och så Lilltjejens lilla söta morgonröst som sjöng ja må hon leva! Kan man ha det bättre??
På min sambos kort stod det underskrivet med: Din blivande man!
hi hi..känns så overkligt, men mysigt!
Av Lilltjejen fick jag 3st ansiktsmasker som jag ska ha i badet och 3 st hårinpackningar. Hon vet att jag älskar att ligga med sånt i badkaret, hon brukar komma in o titta på mig då och hålla mig lite sällskap.
Sen fick jag 4st jättefina hårspännen av henne som hon valt helt själv.
Av min blivande man fick jag en cykeln som han köpt ihop med min familj åt mig och så fick jag flera stycken Hipster trosor för det hade jag önskat mig. *ler*
Och han erbjöd sig att skjutsa Lilltjejen till skolan så jag har bara ätit en supermysig frukost ihop med dem och sen kramat om dem och sagt hejdå. Sitter fortfarande i pyjamasen och bara njuter av allt som varit...tror jag nästan drömmer fortfarnade. Festen var UNDERBAR och SÅ LYCKAD och så ska jag GIFTA mig också!!!!

Drömmer jag? Isåfall är det bäst nån väcker mig!!!

***********************************************
Min man kom och bjöd ut mig på middag på lunchen och när jag kom hem fick jag 10stycken bamsestora röda rosor av honom...romantiken fortsätter att flöda med andra ord.


15 sep 2005
Tänk att det nu bara är 3 dagar kvar tills BIM, känns helt otroligt. Vad fort det har gått den här gången!
Det är verkligen positivt när man har annat att tänka på rejält, vi får väl se om det även innebär bebistillverkningen.
Känns dock inte så, jag har mensvärk idag och huvudvärk - brukar vara tecken på mens. Men å andra sidan vet jag ju inte hur det ska kännas att vara gravid heller så jag har inget att jämföra med!

Åker iväg över helgen på en weekend, kommer tillbaka söndag kväll.
Då får vi se om mensen kommit.
HOPPAS INTE!!!!


18 sep 2005
Jag hann inte ens vänta tills på söndagen och få kissa på stickan, vaknade på lördagsmorgonen med rött blod på pappret.
Det var bara att inse fakta, 4:e pergotime försöket var kört...nu är det bara att vänta och vänta och vänta tills vi kommer fram i kön till fertilitetskliniken.
Tuuuungt!!


19 sep 2005
Ååå vad jag önskar att jag hade suttit här nu med ett litet pyre i min mage istället för den här nedrans mensen rinnandes ur mig!
Ibland känns livet verkligen hårt...
det här är en sån dag.


21 sep 2005
Idag på dag 5 kom störtfloden...känns ändå rätt skönt, vill bli av med mensen nu.
Typiskt att jag ska sitta i möte hela dagen, inte riktigt vad man är sugen på när man har värsta mensvärken och störtflod!!!


23 sep 2005
Ååå så skönt det ska bli med helg!
Och ingenting inbokat har vi för första gången på en hel månad, ljuvligt.
Vi ska bara njuuuta och sova och slappa!
Är barnlediga också, känns som vanligt både jobbigt och skönt.
Av diverse olika anledningar som jag inte vill gå in på här...

Men mensen börjar iallafall ta slut och nu ska jag försöka hitta gnistan att ta mig upp ur detta depphelvete. Det var väldigt vad segt det varit den här gången!!

Kommentera här: