27 maj 2005

2:a dagen med pergotime i kroppen. Börjar känna mig väldigt dålig i magen...svårt att avgöra dock om det är tabletterna eller om det är mensmagen eller om det är min IBS mage.
Hm...kanske en blandning och så är jag lite nervös inför kvällen - men det ska nog gå bra.
Pust!

Klockan är nu 16.07 och snart bär det iväg för att få det där jobbiga överstökat. Sen ska jag bara NJUTA av att det är helg!!!
Min dåliga mage har gett med sig och är mycket snällare nu på eftermiddagen så inte är det pergotime jag reagerar på iallafall. Däremot så känner jag nu att den börjar pirra lite igen, så det är väl det som jag ska göra nu snart som är boven i dramat antar jag. Men det kommer nog gå bra.
Lilltjejen är lite stingslig hon med, hon gillar inte att pappa inte här hemma när hon ska åka iväg. Flera gånger har hon dykt ner med händerna i huvudet och sagt:
-Ååå pappa varför är du inte här!!! Då hade jag kunnat sitta i hans knä och gosat mamma!!!
Då frågade jag om det hade varit bättre om jag hade åkt iväg så hon o pappa hade kunnat åkt till stationen ihop istället. Men nej, det var inte ett dugg bättre.
-Jag vill att vi ska vara HELA FAMILJEN när jag ska åka iväg, annars känns det som jag inte vill åka!!
Då fick jag ta henne i knät och lugna ner henne och så pratade vi om pappa och hur kul hon skulle ha det i helgen, och så sa jag att vi bestämmer ingenting NU vi väntar tills vi är på stationen. Då känner du bäst hur du vill göra. Och då tror jag inte hon väljer att stanna kvar, inte när hon väl är där...
men det har hänt förut, beror nog väldigt mycket på hur personen ifråga som möter henne där är mot henne.
Vi får vänta och se...än är inte dagen slut.

Kommentera här: